منوی دسته بندی

خورش غوره مسما

خورش غوره مسما به دلیل طعم ترشی که دارد معمولاً با هر ذائقه‌ای تناسب ندارد، بنابراین افرادی که از این نوع غذاها دوست دارند می‌توانند از این دستور پخت قدیمی نیز برای تهیه این خورش استفاده کنند. این غذا بیشتر در شمال ایران پخته می‌شود.

خورش غوره مسما
خورش غوره مسما

مواد اولیه برای خورش غوره مسما

غوره تازه دو پیمانه

مرغ یک عدد کامل

سیر سه حبه

پیاز یک عدد

روغن ۵ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه خورش غوره مسما

پختن مرغ

برای تهیه خورش غوره مسما نیاز است تا در ابتدا مرغ در قطعات مختلف تکه‌تکه شود و برای چند دقیقه به خوبی آب‌پز شود. البته میزان آب‌پز شدن به اندازه‌ای باشد که تنها از خام بودن آن جلوگیری شود. سپس می‌توانید قطعات مرغ را درون روغن تفت دهید. مواظب باشید تا مرغ‌های داخل خورش به صورت کامل سرخ نشوند و تنها حالت طلایی رنگی را بر روی خود داشته باشند.

تفت دادن پیاز

پس از آن نوبت به پیازها می‌رسد که می‌توانید به صورت خرد شده در آورده و آنها را سرخ نمایید. بهتر است که پیاز به صورت تازه و به همراه مرغ سرخ شود تا بتواند طعم مناسبی را به مرغ بدهد. تفت دادن را برای چند دقیقه دیگر ادامه دهید زیرا نوبت به غوره‌ها و سیر خواهد رسید.

افزودن آب

پس از آن به دلیل خاصیت خورشتی بودن آن نیاز است تا خورش آبداری را در سر سفره قرار دهید. در نتیجه باید مواد تفت داده شده را در قابلمه‌ای جداگانه ریخته و به اندازه یک پیمانه آب را به این ترکیب اضافه نمایید.

خورش غوره مسما
خورش غوره مسما

افزودن ادویه

حالا می‌توانید از ادویه جاتی همچون نمک و فلفل و زردچوبه برای دادن طعمی بهتر به غذای خود استفاده نمایید.

پختن خورشت

شعله اجاق گاز را بر روی کم قرار دهید. این خورش با شعله کم نیاز دارد تا در حدود 30 یا 40 دقیقه جوش بخورد. زمانی که خورشت شما به روغن افتادن نزدیک شود نشان دهنده جا افتادن خورش خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *