منوی دسته بندی

روستای رمین یک روستای ساحلی در چابهار

معرفی روستای رمین

روستاهای زیادی در منطقه چابهار وجود دارند اما یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آنها روستای رمین است. این روستا در کنار دریای عمان قرار گرفته و آب‌و‌هوای این منطقه تحت تأثیر باد‌های موسمی است.

این روستا می‌تواند بوی دریا را هم به شما هدیه دهد. اگر دوست دارید تا در سفرنامه جنوب ایران یک داستان دیگر را اضافه کنید، آن داستان می‌تواند سفر به روستای رمین باشد.

روستای رمین
روستای رمین

مردمان روستای رمین از مهربانی هر آنچه که دیده‌اید را چند برابر در اختیار شما قرار می‌دهند تا در این روستا احساس غربت نکنید. دوست دارند تا هر آنچه که وجود دارد را به شما بدهند. از غذاهای محلی گرفته تا حتی یک جای خواب گرم با مهربانی شیرینی که در دل خود نگه داشته‌اند.

اغلب افرادی که در این روستا هستند، برای گذراندن زندگی خود ماهی‌گیری می‌کنند بنابراین می‌توانید ماهی تازه خریداری کنید و کباب کنید.

زمانی که در روستای رمین قرار می‌گیرید می‌توانید از سمت‌های مختلف آن برای دیدن زیبایی‌های دیگر گام بردارید. اگر از سمت غرب بروید به چابهار، اگر از سمت شمال بروید به کوه‌هایی که در روستای تیس کوپال هستند و همچنین در جنوب هم به دریای عمان خواهید رسید. پس زیبایی‌ها انتظار شما را می‌کشند، تنها کافی است تا به سوی آنها قدم بردارید و از دیدنشان لذت ببرید.

نوار ساحلی کلات رود در روستای رمین
نوار ساحلی کلات رود در روستای رمین

نوار ساحلی کلات رود که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر با صخره‌های بسیار و ماسه‌های طلایی به تالاب لیپار منتهی می‌شود، از جاذبه‌های طبیعی این روستا به شمار می‌آیند.

اسکله روستای رمین

اسکله صیادی این روستا و منظره حرکت و پهلوگیری انواع لنج‌های صیادی و تخلیه ماهیان صید شده نیز از جاذبه‌های تماشایی این روستا است. شما می‌توانید به اسکله این روستا بروید و از نزدیک پهلو گرفتن لنج‌های ماهیگیری را تماشا کنند یا قایق‌سواری کنید.

اسکله رمین
اسکله رمین

کلات رود

نوار ساحلی کلات رود یکی دیگر از نقاط دیدنی در چابهار است که حدود ۱۰ هکتار وسعت دارد. این نوار ساحلی در دریای عمان در دامنه تپه‌های ماسه‌ای با چشم‌انداز زیبا مکانی مناسب برای تفریح و عکاسی در این منطقه است.

تالاب لیپار

یکی از جا‌های دیدنی روستای رمین تالاب لیپار است که در 4 کیلومتری این روستا قرار دارد. آب تالاب لیپار به دلیل وجود نوعی پلانکتون و باکتری برای چند ماه در سال به رنگ صورتی دیده می‌شود. دریاچه‌های صورتی دیگری مانند دریاچه مهارلو (یا دریاچه نمک) در استان فارس یا دریاچه گمیشان در استان گلستان وجود دارند.

تالاب لیپار
تالاب لیپار

دشت اطراف این تالاب محیط مناسبی برای زندگی پرندگانی مانند عقاب دشتی، باقرقره، چنگر، فلامینگو، تیهو، خوتکا، حواصیل خاکستری و سفید، لک‌لک و سایر پرندگان است.

درخت مکرزن

در نزدیکی مسجد این روستا، درختانی با نام مکرزن وجود دارد. این درخت را در استان هرمزگان با نام درخت انجیر معابد می‌شناسند. درختان مکرزن در مناطق گرمسیری و پر باران رشد می‌کنند.

درخت مکرزن
درخت مکرزن

محلی‌ها به آن کرگ هم می‌گویند. قدمت این درخت به ۵۰۰ سال قبل باز می‌گردد که در مرکز روستا و در ضلع جنوبی آن در مجاورت یک گورستان قرار دارند.

کوه‌های مینیاتوری

در فاصله‌ای بین چابهار تا گواتر، صخره‌های رسوبی با نام کوه‌های مینیاتوری یا کوه‌های مریخی وجود دارند. این کوه‌ها برای میلیون‌ها سال زیر آب قرار داشته‌اند و هیچ گیاهی روی آنها رشد نمی‌کند.

کوه های مینیاتوری یا کوه های مریخی
کوه های مینیاتوری یا کوه های مریخی

زمین شناسان بر این باورند که کوه‌های مریخی ادامه رشته کوه‌های زاگرس است. این پدیده در کره زمین بسیار کم‌نظیر و زیبا است و تا کشور پاکستان ادامه دارد.

صنایع دستی

در این روستا زنان هنرمندی زندگی می‌کنند که صنایع دستی زیبایی مانند سوزن‌دوزی، مکرمه بافی، گل‌سازی و توربافی را تولید می‌کنند. این زنان از طریق فروش صنایع دستی به اقتصاد خانواده کمک می‌کنند.

سوزن دوزی
سوزن دوزی

برای سوغاتی می‌‎توانید صنایع دستی روستای رمین را خریداری کنید که هم یادگاری خوبی داشته باشید و هم به اقتصاد مردم این روستا کمک کنید.

اقامت در روستای رمین

این روستا به بندر چابهار بسیار نزدیک است. معمولاً گردشگران از هتل‌ها و اقامتگاه‌های چابهار استفاده می‌کنند. در این روستا نیز اقامتگاه‌هایی برای میهمانان در نظر گرفته شده است و روستاییان خانه‌های خود را به گردشگران اجاره می‌دهند.

آدرس

این روستا در استان سیستان و بلوچستان در بخشی با نام کمبل سلیمان قرار گرفته است که فاصله آن با چابهار حدود 7 کیلومتر است.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

‫2 نظر

  • Ehsan Fotoohabadi گفت:

    محتوای عالی! به کار خود ادامه دهید!

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *